Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 132
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano
Jeszcze wcześniej. Nota bene, to z rokiem 1864 w kontekście FB 36 (Ostra Góra) to jakieś nieporozumienie, nie wiem kto i skąd to wytrzasnął, ale to na pewno błąd. Bateria 36 pochodzi z lat 1887 - 88.
Opublikowano
Podpowiedź - nie w Lasku Wolskim i nie w pierścieniu zewnętrznym trzeba szukać... choć to też popularny teren spacerowy i rekreacyjny
Opublikowano

ostatnia podpowiedź: bateria pochodzi z czasów przygotowań do pierwszej z wojen w dziejach Twierdzy Kraków, wojny, w której Austria nota bene nie brała ostatecznie udziału... Tuż obok tej baterii był szniaec, już go nie ma.... do tego, że go nie ma, przylozył w swoim czasie rękę niejaki Karol Wojtyła

 

Mam nadzieję, że teraz już będzie łatwe

Opublikowano

Miło mi ze w końcu odpowiedziałam ;) Pomogło mi skojarzenie z papieżem, gdyż ostatnio oglądałam zdjęcia podwodne z Zakrzówka, gdzie była tablica pamiątkowa ;) Zdjęcia gorąco polecam ;)

 

Pytam.

 

Kto był autorem planu rozbudowy rdzenia w latach 1854-1856 ?

Opublikowano
Plan przypisywany jest generalnemu dyrektorowi inżynierii gen. Bernardowi Franciszkowii Marii Kabodze (niem. Bernhard Franz Maria Graf von Caboga, chorw. Brno Frano Marijan Kabuźić), rodem z Dubrownika. Zmarł 1855. Rdzeń (wtedy traktowany jako główne obwałowanie obozu warownego) realizowano od 1860, albo nawet 1859.
Opublikowano
Natomiast jeśli Ci chodzi o pierścień szańców FS (zbudowanych w lokalizacjach wybranych dla fortów reditowych, których realizacji zaniechano w związku z wybuchem wojny krymskiej), to projekt tego zespołu przypisywany jest pułkownikowi Juliusowi von Wurmbowi.
Opublikowano

Zmieniam pytanie bo konkurs nam się znowu przyhaltował, a do końca maja coraz bliżej...

 

Żeby jednak było współcześnie... Który z krakowskich fortów miał, i znów ma, największe związki z lotnictwem?

Opublikowano

Ja wiem, ja wiem.... Ba :rolleyes: stion V Lubicz - Rondo Mogilskie.

A dlaczego?

Prezentowana jest teraz wystawa plenerowa w miejscu gdzie kiedyś dumnie stał fort, a teraz pozostały relikty lewej kaponiery potocznie zwanej "kocie uszy" :blink:

Opublikowano (edytowane)

Nie no, na manowce okrutne żeście się wybrali :unsure:

 

Chodzi o obiekt związany z lotnictwem jak najbardziej latającym (aczkolwiek niezbyt, hmmm, poważnym, choć z człowiekiem na "pokładzie") - a więc nie Lubicz. Związek owego obiektu z lotnictwem nie ma też charakteru jednorazowego jak w przypadku Borku. Datuje się on co najmniej od lat wczesno - podrugowojennych, potem była spora przerwa, a dziś tam znowu... No właśnie, co tam się dzieje znowu i co to za fort ? :idea:

Edytowane przez kuba
Opublikowano
Chyba wiem, ale niech admin zadecyduje czy w tak krótkim okresie czasu (regulamin) mogę podać kolejna odpowiedź na pytanie. <_<
Opublikowano

Oczywiście. Zaraz po wojnie szybowisko, w koszarach fortu urządzono hangary dla szybowców; od kilku lat miejsce wykorzystywane przez paralotniarzy.

 

Krydo, pytasz

Opublikowano (edytowane)
Pytanie łatwie i mam nadzieje, że szybko padnie odpowiedź. Z jakiego fortu Twierdzy Kraków pochodzi ten detal i czego jest fragmentem :arrow:

post-10-1274775985,9627_thumb.jpg

Edytowane przez Krydo
Opublikowano

Ożeszszsz....

 

Jakbym tego mostu przed laty szczegółowo nie focił, to w życiu bym na to nie wpadł, ale i tak nie mam pewności:

 

Detal barierki mostu nad fosą szyjową fortu Łysa Góra.

Opublikowano (edytowane)

No to kolejne pytanie z dziedziny "współczesność Twierdzy Kraków", dział "wiedza praktyczna":

 

Proszę wymienić które dzieła obronne twierdzy "poległy w starciu z kościołem", tj. zbudowano na nich świątynie.

Edytowane przez kuba
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...